Business Direct

På Direktkontoret Företag får mindre företag
ta större plats

Vi tar ett helhetsgrepp om företagets ekonomi och hjälper dig att koppla ihop alla delar så att de balanseras rätt. Vi kan ge dig relevanta råd och föreslå produkter och tjänster som är anpassade efter just dina behov. Lösningar som förenklar och förbättrar för dig som driver företag eller önskar att starta eget.

Vi vet att du ofta har behov av snabba svar, och därför svarar vi på meddelanden både via telefon och internetbanken inom en bankdag. Våra rådgivare kan du också träffa i e-möten. E-möten hålls via en säker förbindelse och på mötet kan du och rådgivaren diskutera dina behov och alla aspekter av din verksamhet, så att alla möjligheter tas tillvara. Du kan också träffa rådgivare på något av våra lokala kontor.

Kontaktvägar till Direktkontoret Företag:

Skicka oss ett meddelande via internetbanken eller ring
0752-48 49 30

Måndag–torsdag 08:00–21:00
Fredag 08:00–18:00
Lördag 08:30–18:00
Söndag 10:00–21:00

 
2500+
rådgivningsmöten varje år
där vi hjälper våra kunder
till den bästa helhetslösningen
1000+
samtal per vecka för att hjälpa
mindre verksamheter med
deras utmaningar och behov
 

Hitta lösningen som passar dina behov

Vi erbjuder de bästa lösningarna utifrån dina behov – allt ifrån de mer dagliga behoven, såsom transaktionskonto, till mer långsiktiga lösningar.

 
För verksamheter med grundläggande ekonomiska behov och få transaktioner
 
Den perfekta lösningen för aktiva verksamheter med varierade behov
 
För större verksamheter med en mer komplex ekonomi
 
​​​​

Hör hur Direktkontoret Företag kan göra skillnad för dig

Hör företagaren Annette berätta om den support hon fått från Direktkontoret Företag under uppstarten och utvecklingen av sin verksamhet.
 
Få rådgivning snabbt och enkelt. Våra rådgivare berättar om de utmaningar de dagligen hjälper företag med att lösa.

Hör våra rådgivare berätta hur vi tar ett helhetsgrepp runt kundens hela verksamhet och hjälper till att utveckla den.

Frågor och svar om Direktkontoret Företag

 
Hur kontaktar jag er?
Du kan alltid tala med en rådgivare via telefon på 0752-48 49 30. När kontoret är stängt kan du skicka ett meddelande via internetbanken. Vårt mål är att återkoppla inom en bankdag.
 
När har ni öppet?
Vi har utökade öppettider då du kan få hjälp med allt från mindre transaktioner till avancerad rådgivning.
Välkommen att ringa oss på 0752-48 49 30
Måndag–torsdag 08:00–21:00, Fredag 08:00–18:00, Lördag 08:30–18:00, Söndag 10:00–21:00
 
Kan jag boka in ett möte med er?
Vi fungerar precis som ett bankkontor förutom att rådgivningen sker via telefon och e-möten. Våra möten är personliga, och vi använder modern teknik. Du kan ringa in och boka ett möte med någon av våra rådgivare när det passar dig.
 
Hur undertecknar jag dokument?
Vanliga dokument skickar vi hem till dig med posten så att du kan skriva under och returnera dem i ett frankerat svarskuvert. Om dokumentets art kräver att du har vittnen eller visar legitimation avtalar vi med dig att du kommer förbi närmaste Danske Bank-kontor. Vissa avtal kan signeras elektroniskt via internetbanken.
 
Hur skickar jag in dokument till Direktkontoret Företag?
Du kan skicka in fysiska dokument till: Direktkontoret Företag Danske Bank, Box 328, 581 03 Linköping, eller till ett av våra kontor som sedan skickar dem vidare till oss.
 
Kan jag få en namngiven rådgivare?
Olika rådgivare kan svara när du ringer till oss på 0752-48 49 30. Alla har samma insyn i ditt företags ekonomiska frågor. Detta för att kunna ge dig så snabb service som möjligt. Om du har ett pågående ärende har du självklart kontakt med samma rådgivare tills dess att ärendet är avslutat. Du kan också välja att alltid tala med en och samma rådgivare.
 
Jag har vant mig vid att en och samma rådgivare hanterar både mitt företags och min privata ekonomi. Vad gör jag nu?
I fortsättningen kommer du att ha två rådgivare hos oss. När det handlar om ditt företags ekonomi ringer du till Direktkontoret Företag, som är specialister på företagsrådgivning. I frågor som rör din privatekonomi kontaktar du din privatrådgivare eller Kundservice Privat. Där sker ingen förändring. Vi erbjuder också kombinerade möten om du vill diskutera frågor som rör både dina privata och ditt företagets ekonomi. Detta för att du ska få en så god överblick som möjligt.
 
Hur vet ni att det är jag som ringer?
För att kunna identifiera dig ställer vi några kontrollfrågor som bara du vet svaret på när du ringer till oss.
 
Kan ni verkligen svara på alla frågor?
Tillsammans har vi stor erfarenhet av och kunskaper om behoven hos mindre företag. Och om vi inte kan svara direkt återkommer vi så snart vi kan med svar från en av bankens alla specialister.