Aktuella störningar


Driftfel som orsakat dubbla/trippla betalningar av stående uppdrag. Informationen uppdaterad den 22/1, kl. 10:45
 

Den 22 december 2012 inträffade ett driftfel hos oss som innebar att vissa ”stående överföringar” genomförts två eller tre gånger. Stående överföringar är de överföringar som sker återkommande, dock inte autogiro, mellan konton i Danske Bank eller från Danske Bank till konton i andra banker.

Vi ber om ursäkt till berörda kunder och gör vårt allra bästa för att lösa detta så smidigt som möjligt. De överförda beloppen är redan återförda till kundernas konton.

Överföringar till andra banker
Vi har börjat med nästa steg i rättningsprocessen. Det innebär att de som tagit emot dubbla/tredubbla överföringar från konton i Danske Bank till andra banker ska betala tillbaka de felaktigt erhållna beloppen till Danske Bank. Berörda kunder har fått brev eller ett telefonsamtal om detta.

Om du har frågor om de dubbla/tredubbla överföringarna är du välkommen att kontakta oss på telefon 0752-48 49 11 eller via Nytt meddelande i Hembanken.

 






Driftstatus Hembanken
Driftstatus Business Online

Gå vidare

Prenumerera på nyheter
Prenumerera på pressmeddelanden och nyhetsbrev från banken. Nyheterna skickas till dig via e-post.

Prenumerera här
Testa din dator
Är du osäker på om din dator uppfyller våra systemkrav?

Testa din dator
Kontakta
0752-48 45 42

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport

Kontakta oss

Ring till oss Skriv till ossBoka möteBli kund

Sök kontor

Hitta ditt kontorKontorens öppettider