Välkommen till Danske Bank i Sverige
Danske Bank etablerades i Sverige 1997 i samband med förvärvet av Östgöta Enskilda Bank. Efter millennieskiftet har banken växt kraftigt på den svenska marknaden och är nu den femte största banken i Sverige efter landets fyra storbanker. Marknadsandelerna uppgår nu till över 6 procent av utlåningsmarknaden i Sverige.

Landets mest nöjda kunder?
Danske Bank i Sverige är landets snabbast växande bank och har de senaste åren fått en rad utmärkelser och priser för våra produkter. Bland annat har vi blivit utsedda till "Årets Affärsbank" tre år i rad av tidningen Affärsvärlden (2006-2008). Privata Affärer utsåg 2007 Sparkonto XL till "Årets bankprodukt". År 2006 fick vi samma pris för Fonddepå XL.

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) mäter årligen kundnöjdheten i bankbranschen. Danske Bank, med provinsbanker, har sedan millennieskiftet fått högsta betyg från privatkunder samtliga år utom 2007 jämfört med landets fyra storbanker.

Även bland företagskunderna har vi legat i topp och mellan 2000-2007 har Danske Bank haft landets mest nöjda företagskunder jämfört med de svenska storbankerna.

Ett nätverk av lokala banker
Danske Bank i Sverige är en fullservicebank uppbyggd som ett nätverk av lokala bankkontor som tillsammans har 30-tal kontor och 6 regionala Finanscenter.

Övrig verksamhet i Sverige är bland annat Danske Markets, Danske Invest, Danica Pension och Danske Finans.

Huvudkontor: Stockholm
Verkställande direktör, Danske Bank i Sverige: Berit Behring
Antal anställda: 1 300
Antal kontor: 30-tal kontor och 6 regionala finanscenters

• Sajtkarta

Kontakta oss Kontakta oss

Gå vidare

Vill du veta mer om oss?
Läs om vår vision och mission, våra värderingar och vårt lokala engagemang.

Om banken
Om koncernen
Danske Bank är en av Nordens ledande finanskoncerner med mer än 4 miljoner privatkunder.

Läs mer om koncernen
Kontakta

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport