Kortköp på nätet

Att handla med kort på nätet är enkelt, smidigt och tryggt. Dessutom innebär det fördelar som exempelvis rätten att reklamera köp.

​Kortköp ger dig trygghet
Antalet kortköp ökar mer och mer men ibland går inte allt som planerat. Om du till exempel inte får varan, eller om den är defekt har du möjlighet att göra en reklamation och få pengarna tillbaka. I första hand ska du alltid vända dig till butiken eller företaget där du har handlat. Skulle frågan inte lösa sig på det sättet kontaktar du oss så snabbt som möjligt för att göra en reklamation av ditt kortköp.

När kan jag reklamera ett köp?

Du kan begära att få pengarna tillbaka när du handlat med ditt kredit- eller bankkort från Danske Bank och när varan eller tjänsten som du köpt uteblivit, till exempel på grund av konkurs eller fraktproblem samt  om varan skulle vara defekt, felaktig eller skadad. Det finns ingen övre beloppsgräns för värdet av varor och tjänster som kan reklameras. Ditt köpskydd gäller i såväl fysiska som webbutiker när varan inte levereras efter köp. Denna trygghet har du med dig även vid kortköp utanför Sverige.

Så reklamerar du ett köp
För att reklamera ett köp och begära pengarna tillbaka gör du en kortreklamation så fort som möjligt efter att köpet och/eller leveransen gått fel.
Du kan upprätta ett reklamationsärende p​å vår ​hemsida här

Gå vidare

Hitta rätt kort
Här finns en sammanställning över våra kort så att du kan se vilket som passar dig bäst.

Hitta rätt kort
Ansök om kort
Här kan du ansöka om kort.

Kontakta
0752-48 45 42

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport

Kontakta oss

Ring till oss Skriv till ossBoka möteBli kund

Sök kontor

Hitta ditt kontorKontorens öppettider