Mobilbank till Windows Phone

 

Kostar det något att använda mobilbanken?
Det kostar ingenting att hämta och använda Danske Mobilbank. Det enda du betalar för är datatrafiken. När vi utformat mobilbanken har vi strävat efter att minimera och begränsa datatrafiken. Din teleoperatör kan informera om dina kostnader.

Hur loggar jag in på Danske Mobilbank på Windows Phone?
Tryck på "Logga in". Skriv sedan in ditt 10-siffriga personnummer och din 4-siffriga servicekod (du hittar din servicekod i Hembanken under Mobila tjänster). Du är då inloggad.

Du kan även välja att logga in med Mobilt BankID. Ange ditt personnummer och välj om du vill använda BankID på samma enhet som du vill logga in på, eller om du har BankID installerat på en annan enhet. Öppna BankID säkerhetsapp och ange din sexsiffriga kod. Du är sedan inloggad.

Varför får jag "Felaktigt personnummer eller servicekod"?
Det kan finnas flera skäl till varför du får felmeddelandet "Felaktigt personnummer eller servicekod":

- Det personnummer du skrivit in är felaktigt. Personnumret ska skrivas utan bindestreck eller mellanslag med formatet ÅÅMMDDXXXX.
- Den servicekod du skrivit in är felaktig.
- Din säkerhetsdosa behöver synkroniseras eftersom den inte är avstämd med bankens system. För att synkronisera din säkerhetsdosa ska du kontakta Kundsupport internettjänster. Har du frågor om ovanstående är du välkommen att kontakta Kundsupport.

Vad finns det för beloppsgräns?
Via Danske Mobilbank kan du överföra upp till 125 000 SEK per dag. Inom den gränsen kan du göra hur många överföringar du vill.

Vilka funktioner kan jag använda när jag är inloggad?
När du är inloggad kan du se din kontoöversikt, göra överföringar och betala räkningar. För att göra överföringar utanför banken eller betala räkningar behöver du använda din kodbox eller Mobilt BankID. Du kan se alla transaktioner på dina konton och se detaljer för varje transaktion.
 
Vad är det för skillnad mellan mobilbanken och Hembanken?
Mobilbanken innehåller de mest grundläggande funktionerna, som håller dig informerad om din vardagsekonomi. Här kan du se saldon för dina konton, kontrollera transaktioner och föra över pengar. Vill du till exempel se räntesatserna för dina konton eller föra över pengar till utlandet, måste du istället logga in i Hembanken.

Hur sorterar jag min kontoöversikt på Windows Phone?
Du kan sortera din kontoöversikt genom att klicka på meddelandefältet och sedan välja "Ordna". Du får då möjlighet att flytta konton uppåt eller nedåt med hjälp av ikonerna som syns till höger om varje konto. Den nya ordningen är kvar till nästa gång du loggar in. Din kontoöversikt i Hembanken ändras inte.

Fungerar mobilbanken på iPad och iPod?
Mobilbanken är utvecklad för iPhone, Android och Windows Phone, men den går också att använda på iPod med begränsad funktionalitet. Har du en iPad kan du ladda ner appen Tablet bank SE för iPad istället.

Måste jag komma ihåg att logga ut?
Mobilbanken loggar automatiskt ut efter 30 min. Om du vill logga ut när du inte behöver använda appen mer, måste du komma ihåg att trycka på "Logga ut", under "Min ekonomi".

Vad använder ni min aktuella position till?
Om du väljer att dela dina aktuella position kan vi visa dig avstånd till närmaste uttagsautomat eller bankkontor. Danske Bank sparar inte eller delar information om din aktuella position på något sätt.

Bli kund
Vill du veta mer om vårt erbjudande och se hur enkelt det är att bli kund i banken?

Jag vill bli kund
Ansök om kort
Här kan du ansöka om kort.

Kontakta
0752-48 45 42

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport

Kontakta oss

Ring till oss Skriv till ossBoka möteBli kund

Sök kontor

Hitta ditt kontorKontorens öppettider