Windows 8

Windows 8

Med vår app till Windows 8 får du snabbt en överblick över din ekonomi - på din PC eller surfplatta.
 
  • Logga in enkelt med din servicekod 
  • App till både datorer och surfplattor
  • Få en snabb överblick över ekonomin

Intro

 

Med vår nya app till Windows 8 erbjuder vi dig ett nytt sätt att se på din ekonomi. Du loggar enkelt in med din fyrsiffriga servicekod och får snabbt en bra överblick över ekonomin.

Det är möjligt att lägga till flera användare i appen, som alla loggar in med personliga inloggningsuppgifter.

 

Snabb överblick över konton och saldo

Få en snabb överblick över dina konton och se grafer över hur ditt saldo har utvecklat sig.

 

Transaktioner

Under Transaktioner kan du enkelt följa utvecklingen på ditt konto via två olika grafer. Du har även möjlighet att söka efter transaktioner utifrån belopp, datum och fritext.

 

Betala och överför genom "dra och släpp" 

Med appen till Windows 8 kan du betala räkningar och överföra pengar på flera olika sätt, exempelvis genom att dra ett konto och släppa det över ett annat. Du kan även placera betalningar i Utkorgen, och godkänna flera av dem vid ett senare tillfälle.

 

Hitta närmaste kontor, och kontakta oss

Skicka och ta emot säkra meddelanden och se kontaktuppgifter till banken. Du kan även söka efter närmaste kontor och uttagsautomat.

 

Följ aktuella valutakurser

Du kan se den aktuella kursen för fler än 25 valutor, och även räkna ut vad ett visst belopp i en valuta motsvarar i övriga valutor.

Ladda ner appen till Windows 8

Kom igång genom att ladda ner appen via länken nedan eller från Windows Store.

Skapa din servicekod i Hembanken

Om du redan har en servicekod och en kodbox kan du använda alla funktioner i vår nya app till Windows 8. Om du ännu inte har en servicekod kan du skapa en genom att logga in i Hembanken och gå till "Se och ändra servicekod", som du hittar under menyalternativet "Mobila tjänster".

Så loggar du in i appen:

Frågor?

Vi har samlat vanliga frågor och svar som du kan ta del av nedan. Har du ytterligare frågor kring vår app till Windows 8 är du välkommen att kontakta Kundservice på telefonnummer 0752-48 45 42.

Här är svaren på de vanligaste frågorna kring vår app till Windows 8.

Vem kan använda appen?
Du kan använda vår app till Windows 8 om du är privatkund i Danske Bank och har en servicekod. Servicekoden skapar du i Hembanken.
Vad är Windows 8?
Windows 8 är ett operativsystem från Microsoft till datorer och surfplattor. Du kan ladda ner appen för Windows 8 från Windows Store, där du även hittar Danske Banks app.
Vad kostar det att använda appen?
Att ladda ner och använda appen är kostnadsfritt. Det enda du betalar för är datatrafiken. Din teleoperatör kan informera dig om dina kostnader för datatrafik.
Hur loggar jag in i appen?
1. Starta appen och tryck på "Logga in".
2. Fyll i ditt 10-siffriga personnummer.
3. Fyll in din 4-siffriga servicekod. Servicekoden hittar du i Hembanken under "Mobila tjänster", "Se och ändra servicekod".

Du är nu inloggad!
Vad finns det för beloppsgräns?
Via vår app till Windows 8 kan du överföra upp till 125 000 SEK per dag. Inom den gränsen kan du göra hur många överföringar du vill.
Vilka funktioner kan jag använda när jag är inloggad?
När du är inloggad kan du se din kontoöversikt, göra överföringar, betala räkningar och skicka och ta emot säkra meddelanden från kundrådgivare. För att göra överföringar utanför banken eller betala räkningar behöver du godkänna transaktionerna med din kodbox. Du kan se alla transaktioner på dina konton, och se detaljerad information för varje transaktion.
Varför använda en app?
Appen är utvecklad för gränssnittet och designen i Windows 8, och du kommer därför att använda en tjänst som är helt anpassad till plattformen. Dessutom kan du snabbt och enkelt logga in i appen med din fyrsiffriga servicekod, om du har operativsystemet Windows 8 på din PC eller surfplatta.
Vad är skillnaden mellan appen för Windows 8 och Hembanken?
Vår app är specifikt framtagen för operativsystemet Windows 8 och innehåller de vanligaste funktionerna du behöver för att hantera din vardagsekonomi. Du laddar ner appen från Windows Store, och loggar in enkelt genom att använda ditt personnummer (kundnummer) och din servicekod. Servicekoden skapar du själv i Hembanken under "Mobila tjänster", "Se och ändra servicekod".

För att använda Hembanken på din PC med Windows 8 loggar du in med din säkerhetslösning via en webbläsare, från www.danskebank.se.
Måste jag komma ihåg att logga ut från appen?
Vi rekommenderar att du alltid klickar på Logga ut när du är klar med dina ärenden. Om du inte gör det loggas du automatiskt ut efter 30 minuter.
Varför står det "Felaktigt personnummer eller servicekod" när jag försöker logga in?
Det kan finnas flera skäl till varför du får felmeddelandet "Felaktigt personnummer eller servicekod":

- Det personnummer du skrivit in är felaktigt. Personnumret ska skrivas utan bindestreck eller mellanslag med formatet ÅÅMMDDXXXX.
- Den servicekod du skrivit in är felaktig.
- Din säkerhetsdosa behöver synkroniseras eftersom den inte är avstämd med bankens system. För att synkronisera din säkerhetsdosa ska du kontakta Kundsupport internettjänster på telefonnummer 020-79 48 30. Har du frågor om ovanstående är du välkommen att kontakta Kundsupport på telefonnummer 0752-48 45 42.
Previous Next
Telebank
  • Utför dina bankärenden när det passar dig
  • Möjlighet att få personlig service
  • Spara tid och pengar
Kom igång
 Läs mer om SMS-service
SMS-service
  • Få information var du än är
  • Betala endast för skickade sms
  • Kontrollera täckning på ditt konto
Anmäl här
 Läs mer om Mastercard Guld
Mastercard Guld
  • Kreditgräns på 50 000 kr
  • Räntefria köp upp till 45 dagar
  • Möjlighet att delbetala​
Beställ kort
 Läs mer om våra mobila tjänster
Mobila tjänster
  • Tillgång till dina konton dygnet runt
  • Appar för smartphones och surfplattor
  • Smarta SMS-tjänster
Ladda ner appen
 Läs mer om BankID
BankID
  • Enkel att använda
  • Legitimera dig online
  • Legitimera dig hos myndigheter och företag
Beställ BankID
 Aktivera Swish
Swish
  • Ta betalt för prylar på ett enklare sätt
  • Betala tillbaka ett lån till en vän
  • Överför pengar till familj och vänner
Aktivera Swish
 Läs mer om Stoppservice
Stoppservice
  • Spärra allt med ett enda samtal
  • Få igen borttappade nycklar
  • Nödkontanter
Registrera dig här
 Läs mer om Danske Banks app till Apple Watch och ladda ner appen
Apple Watch
  • Se ditt saldo för upp till tre konton
  • Följ dina inkomster och utgifter
  • Se dagens förändring för upp till tre depåer
Ladda ner appen
Kontakta
0752-48 45 42

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport

Kontakta oss

Ring till oss Skriv till ossBoka möteBli kund

Sök kontor

Hitta ditt kontorKontorens öppettider