Identifiering av falska e-postmeddelanden

Ett e-postmeddelande innehåller alltid mer information än det du omedelbart ser. Till exempel kan du se vilken server meddelandet är skickat ifrån, och vilken server meddelandet har passerat på vägen till din inkorg. Du kan få hjälp med att hitta denna information genom att klicka på länken nedan.

Se hur du hittar spårningsinformation - Google Support


Tekniska indikationer och blockering
Danske Bank använder "SPF" och "DomainKeys", som båda är säkerhetsstandarder för att förhindra att e-postmeddelanden skickas med förfalskade domännamn i avsändaradressen. Metoderna används för att verifiera att ett e-postmeddelande är skickat från Danske Bank.


Sök efter "SPF" (Sender Policy Framework) eller "DomainKeys" i meddelandekällan

  • Om du ser 'Received-SPF: pass', 'spf=pass' eller 'domainkeys=pass', så har din mailserver godkänt att e-postmeddelandet kommer från Danske Bank.
  • Om du ser 'Received-SPF: fail', 'spf=fail' eller 'domainkeys=fail', så har din mailserver inte godkänt att e-postmeddelandet kommer från Danske Bank.
  • Om 'Received-SPF:', 'spf=' eller 'domainkeys=' har ändra värden, så kan det inte att avgöra om e-postmeddelandet kommer från Danske Bank eller ej.

 

Gå vidare

Beställ kontopaket
Här kan du läsa mer och beställa ett av våra kontopaket.

Testa din dator
Är du osäker på om din dator uppfyller våra systemkrav?

Testa din dator
Kontakta
0752-48 45 42

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport

Kontakta oss

Ring till oss Skriv till ossBoka möteBli kund

Sök kontor

Hitta ditt kontorKontorens öppettider