Vanliga frågor

Inloggning och användande av Kodbox och ActivCard
Hur loggar jag in med kodbox?

Så här gör du för att logga in på Hembanken med kodbox:

  • Ange ditt personnummer eller kundnummer utan bindestreck.
    • Personnummer anges med 10 tecken (ååmmddnnnn)
    • Kundnummer anges med 10 tecken (nnnnnnnnnn)
  • Slå på kodboxen genom att trycka ON. Det står nu ANGE PIN i fönstret.
  • Tryck in din PIN-kod.
  • Tryck ON.
  • Nu visas en åttasiffrig kod i fönstret. Den ska du skriva in i fältet för behörighetskod i Hembanken.
Min kodbox har kommit bort. Vad gör jag?

Om din kodbox har kommit bort ber vi dig kontakta ditt bankkontor.

Ska jag installera och köra eSecure vid varje inloggning?

Om du i fortsättningen vill slippa meddelandet ska du markera kryssrutan "Always trust content from Danske Bank A/S Danmark Sverige Filial/Lita alltid på innehåll från Danske Bank A/S Danmark Sverige Filial". Om du inte markerar rutan kommer du att behöva svara "Yes/Ja" vid varje inloggning.

Varför får jag "Användar-ID eller kod är inte korrekt""?

Det kan vara flera olika orsaker till varför du får felmeddelandet "Användar-ID eller kod är inte korrekt"".

  • Det inskrivna personnumret är felaktigt. Personnumret ska skrivas utan bindestreck eller mellanslag i formatet ÅÅMMDDXXXX.
  • Den inskrivna behörighetskoden är felaktig.
  • Din ActiveCard/kodbox behöver synkroniseras då den är i otakt med bankens system. För att få din Kodbox synkroniserad ska du kontakta Kundsupport Internettjänster.

Har du frågor till ovanstående är du välkommen att kontakta Kundsupport Internettjänester.

Varför får jag meddelandet "Teknisk fel under dekryptering"?

Det har uppstått ett tekniskt fel under dekryptering av de data som du skickar till banken.

Det har uppstått ett fel i kommunikationen mellan din dator och banken. Starta om din webbläsare och försök igen.

Om problemet kvarstår är du välkommen att kontakta Kundservice Internettjänster.

Varför kan jag inte få åtkomst till funktionerna i Hembanken?

För att kunna använda fuktionerna i Hembanken skall du först teckna ett avtal om elektronisk signatur med banken. Detta kan du gör genom att klicka på ett av dina konton i "Kontoöversikten" på Hembankens förstasida. Då kommer "Anslutning till Hembanken" att visas. För att teckna avtalet gör du enligt följande:

  • Klicka på knappen "Anmälning...".
  • Läs igenom "Villkor för Hembanken" och klicka på "OK" längst ned på sidan.
  • När bilden "godkänn uppdrag" visas skall du godkänna avtalet genom att signera med din sändkod från kodboxen.

Nu kommer alla funktioner i Hembanken att vara tillgängliga.

Gå vidare

Beställ kontopaket
Här kan du läsa mer och beställa ett av våra kontopaket.

Testa din dator
Är du osäker på om din dator uppfyller våra systemkrav?

Testa din dator
​​
Kontakta
0752-48 45 42

Chatta med oss

Kundservice Internetsupport

Kontakta oss

Ring till oss Skriv till ossBoka möteBli kund

Sök kontor

Hitta ditt kontorKontorens öppettider 
​​​